fbpx

PlayOJO drar ned på TV-reklamen – ingen reklam under vissa tider

Publicerad: 16 juni, 2019

Debatten om spelreklam är hetare än någonsin. Just nu pågår en utredning om det ska förbjudas helt eller inte. Detta är förmodligen något som PlayOJO har tagit hänsyn till när de väljer att minska ner på reklamen. Den största anledningen är att förhindra att unga människor exponeras. Läs mer om detta här!



Ingen reklam mellan 16-21

PlayOJO är ett lekfullt och roligt casino som främst valt att fokusera på slots och bordsspel. De har byggt upp en stabil kundkrets under sina år som aktiva. Nu väljer alltså casinot som ägs av SkillOnNet att sluta med svensk TV-reklam under tiderna 16.00-21.00. Detta för att reducera chanserna att barn och unga blir exponerade för reklamen. PlayOJO väljer därför att ta ställning i debatten och sätter spelares välmående framför sina egna vinster. Det viktigaste är att stå upp för ansvarsfullt spelare och skydda sina kunder.

PlayOJO fick precis som många andra sin svenska spellicens i början av året och har sedan dess varit en av de som satsat mest på TV-reklam. De som står bakom casinot på SkillOnNet har gjort ett uttalande där de säger att se siktar på att dra ner reklamen. Detta i ett samarbete tillsammans med tv-kanalerna. De säger också att de ser sig själva som pionjärer i branschen. PlayOJO var nämligen först med att endast ha omsättningsfria bonusar. Nu tar det alltså ännu ett steg i rätt riktning. Det viktigaste är att människor under 18 inte utsätts för onödig spelreklam. Det återstår att se om fler casinon kommer följa i dess fotspår.

Nyheter

Vicenzo Davari

Ett hängivet fan av casino- och betting, med över 5års erfarenhet av att skriva om iGaming. Mitt mål med texterna på CasinoFox är att få ut så bra information som möjligt, så att läsarna kan enklare fatta sina beslut.